Verhinderd om naar je afspraak te komen?

 

Niet verschijnen op afspraak (no-show)

Voor het slagen van uw behandeling is het belangrijk dat er continuïteit in de afspraken zit. Balanss GGZ hecht daarom grote waarde aan het nakomen van behandelafspraken die we met patiënten maken. Het komt soms voor dat een patiënt een afspraak maakt en vervolgens niet op het spreekuur verschijnt. Hiermee gaat onnodig veel tijd verloren. Hieronder informeren wij u over ons beleid bij het afzeggen van afspraken en/of het niet verschijnen op een afspraak (no-show).

Wat gebeurt er wanneer u niet tijdig (no show) afzegt?

Deze regeling van overheidswege houdt in dat als u niet tijdig afzegt voor een afspraak, de kosten van deze sessie niet meer in rekening gebracht kunnen worden bij de gemeente of uw zorgverzekeraar. Een deel van de kosten worden bij u in rekening gebracht.

Voor een individueel consult betreft het no-show tarief € 95 “per behandelaar”, dus als u een afspraak heeft met twee behandelaren, dan betaalt u twee maal € 95. U ontvangt hiervoor een factuur.

Let u er op dat wij bij niet tijdige betaling van de factuur helaas genoodzaakt zijn het factuurbedrag te verhogen met incassokosten. Mocht het in één keer voldoen van de factuur lastig zijn, neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Onverwachte crisissituaties kunnen zich altijd voordoen, daar hebben wij natuurlijk alle begrip voor. Neem dan contact op met de praktijk.

Wat doet u als u een afspraak wilt afzeggen?

Het kan altijd gebeuren dat u de afspraak niet door kunt of wilt laten gaan. Belt u in dat geval ten minste 48 uur van tevoren en geef door dat u niet kunt komen. Een andere patiënt kan dan in uw plaats ingepland worden.

Wilt u onnodige kosten voorkomen, geef dan op tijd door (ten minste 48 uur van tevoren). Afzeggen van de afspraak kan via ons telefoonnummer: 023 – 71 00 205